sennheiser goed of slecht

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
marieke

sennheiser goed of slecht

Bericht door marieke » di 12.11.2019 12:43

hans gebruikt een sennheiser koptelefoon a 160 voor de tv die kan hij harder zetten zodat ik normaal naar de tv kan kijken,weet iemand of hey slecht voor zijn extreme T is,als hij hem op heeft hoort hij de T niet,maar als hij hem dan weer afzet,is de T meteen weer terug,is het slecht zon in earbphone of maakt het niets uit?

Johnpon

Re: sennheiser goed of slecht

Bericht door Johnpon » wo 13.11.2019 11:42

We rommelen bijna allemaal wel met geluiden, maar wees toch voorzichtig, dwz zet het geluid niet te hard. Het is beter om een hoofdtelefoon te gebruiken dan oorstjes. Het is heel begrijpelijk dat hij die tinnitus weg wilt drukken, maar voorkom verdere beschadiging.

Wat is er (buiten die traumatisch ervaring door dat auto ongeluk en ergernis) technisch mis met zijn gehoor, dat had ik nog niet geheel begrepen. Is er sprake van een geluidsbeschadiging, mechanische beschadiging of hersenbeschadiging? Dwz wat is het volgens de KNO arst, audioloog of neuroloog?

JanHuis

Bericht door JanHuis » wo 13.11.2019 14:11

Marieke, ik denk dat zo zacht als mogelijk het beste is met de sennheiser bij T.
Zeg maar: als het volume hard genoeg is om redelijk te verstaan, dan niet harder zetten.
En tijdens gebruik onderzoeken of ietsje zachter ook duidelijk genoeg is.

Zo kan het hopelijk prettig luisteren worden,
zonder overbelasting van het gehoor en
zonder de T steeds op te jagen.
Op weg, door gewenning en balans,
het T-geluid een kleinere plek te geven.
Het is er, maar er is meer: de aandacht komt weer bij alles wat ons boeit.

Johnpon

Bericht door Johnpon » wo 13.11.2019 15:27

Ik heb voor de zekerheid een DBmeter besteld, want ik wil wel weten aan hoeveel db ik mezelf bloodstell.
Het is alleen merkwaardig dat ondanks de geluidsbelasting geen schade veroorzaakt, die tinnitus er wel erger door kan worden.
Rare wereld die tinnitus ergernis.

Plaats reactie