Tinnitus en medicijnen

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Wilma

Tinnitus en medicijnen

Bericht door Wilma » do 05.12.2019 10:26

Hallo lotgenoten,
Graag wil ik mijn verhaal kwijt ivm Tinnitus en Histamine Intolerantie met de hoop dat er iemand zich hierin herkend. Heb al jaren T en het wordt de laatste mnd alleen maar erger naar een Tandartsbehandeling, is nu zelfs zo......als ik zittend in bed TV kijk wordt het al naar 1/5 uur luider en vooral s'morgens is het niet te doen en duurt het uren eer het weer op het (normale) niveau is.
Neurostimulatie in Antwerpen, Acupunctuur, Maskeergehoorapp. bij 3 verschillende bedrijven in de hoop dat het bij de ander wel zou lukken, alles heb ik gedaan maar niets heeft geholpen.

Daarnaast heb ik ook nog de pech om Histamine Intolerantie te hebben, ben een paar keer bij een Orthomoleculaire diëtiste geweest in verband met voeding, volg het fobmap dieet wat inhoud dat ik heel veel niet kan eten en drinken, kan totaal niet tegen toevoegingen (additieven) en lactose.
Omdat ik door mijn dieet niet alle vitamines binnen krijg probeerde ik de vitaminepil van Solgar een halfje, maar zelfs daardoor werdt het veel erger, zelfde met pycnogenol die ik probeerde in de hoop dat de T wat minder zou worden. Kan echt geen med.en supplementen gebruiken, wel DAO om het tekort van enzymen aan te vullen, heb dit probleem inmiddels al 3 jaar, Weet niet meer wat te doen. Misschien is er iemand die dit herkend en mij wat advies kan geven. Groetjes Wilma.

Johnpon

Re: Tinnitus en medicijnen

Bericht door Johnpon » do 05.12.2019 18:23

Het merkwaardige is bij mij dat als ik de ene keer bijv een vitamine pil neem het geen invloed heeft en als ik het de volgende dag neem het wel invloed heeft. Zo ervaar ik dit met vele middelen die ik al eens heb geprobeerd. Het kan zijn dat je juist je brein en/of gehoor systeem optimaliseert, waardoor je alleen maar meer last krijgt.

Als je brein is geremd dan is die last veel minder, maar dat is niet constant te bewerkstelligen omdat door gewenning en veranderingen in hersenstofwisseling dit enigsins word opgeheven. Veel lichaamsbeweging heeft daar invloed op.

Een grotere hoeveelheid Eiwitten (shakes) kunnen soms wel een positieve verandering bewerkstelligen in het brein.
Vooral Gaba en glycine hebben een remende werking, dus moeten zeker aanwezig zijn. Andere Aminozuren hebben een reinigende werking waardoor je beter slaapt omdat je amoniak verwijderen. In het geval van Histamine intollerartie zul je minder histidine moet nemen.

TV kijken kun je ook met een afleidend achtergrondgeluid dat die tinnitus maskeerd. Het is even wennen maar wel te doen.
Op een PC kun je meerdere programma's tegelijk laten draaien, dus daar is dit op gelijke wijze te realiseren.
Het is wel de kunst om het geluid zo zacht mogelijk te zetten, zodat het niet verergerd.

Als het geluid door ergernis wegens emotionele betrokkenheid erger is, dan zal een kalmerendmiddel wat afflakken (je meer of minder onverschillig maken t.a.v je tinnitus). Dan zijn ontspannignoefennigen ook waardevol. Daarnaast zoveel mogelijk afleiding.

Dat je geen medicamenten en suplementen kan gebruiken is wel erg vervelend, want dan blijft er niet zoveel over.
Misschien werken middelen die juist op die histaminen werken wel? Zoals antihistaminen (sommigen sederen ook).

Wilma

Bericht door Wilma » vr 06.12.2019 12:18

Hallo Johnpon,
Bedankt voor je snelle reactie,

Heb een vraagje ivm de Gaba en Glycine heb daar nog nooit van gehoord, even gegoogeld en blijkt ook een aminozuur.
Heb op advies van mijn diëtiste ivm de histamine L Glutamine in poedervorm dagelijks geslikt, maar gestopt omdat de T luider werdt en ik bang was dat het daardoor kwam. (Waarvan precies kom je toch nooit achter)

Wil uiteraard alles proberen maar wat kan ik dan beter nemen de Gaba, Glycine of L-Glutamine.
Begrijp wel dat het moeilijk is om iets aan te raden, maar dat is voor mijn eigen verantwoording.
Je moet voor dit probleem zo onderhand arts zijn om te begrijpen hoe dat allemaal werkt, en zelfs zij weten het niet.

Groetjes Wilma.

Johan

Bericht door Johan » vr 06.12.2019 14:02

Dag Wilma,

Bij mij ook naar een tandartsbehandeling T erger geworden. Wortelkanaalbehandeling. Wat heb jij laten doen?
Door de harde T en overgevoelig voor geluid, is het s'morgens het ergst, vooral als je net wakker wordt.
Ook ik heb uren nodig. Het is net of je weer helemaal opnieuw aan de T moet wennen. Dag in dag uit.
Een warme douche wil bij mij nog weleens voor een beetje verlichting geven.
Ik heb ook in der jaren van alles geprobeerd. Op een moment was ik er helemaal klaar mee.
In slaap komen is een groot probleem. Elke tip is welkom.

Groeten,
Johan

Johnpon

Bericht door Johnpon » vr 06.12.2019 14:19

Wilma
l-glutamine kan in je lichaam in Gaba of glutamaat worden omgezet. Glutamaat in in tegenstelling tot Gaba en Glycine een opwekkende stof. Dit verklaart waarom je bij l- glutamine meer last hebt van Tinnitus.

Wilma

Bericht door Wilma » vr 06.12.2019 15:40

Dag Johnpon,

Ik ga je raad opvolgen en de Gaba en Glycine uitproberen in de hoop dat het wat minder wordt.
Al zou het maar.. iets..zijn dan ben ik al gelukkig want de laatste tijd heb ik het heel moeilijk.

Groetjes Wilma

Wilma

Bericht door Wilma » vr 06.12.2019 16:00

Hallo Johan,

Fijn dat je even reageert op mijn berichtje,
Ik heb 2 kiezen opnieuw laten vullen, heb dat in 2 bedrijven gedaan vanwege het lawaai voor het boren, had ook mijn op maat gemaakte oordoppen in maar alsnog is het verergerd daarna.
Wat slapen betreft is voor mij de enige optie jammer genoeg....slaappil.
Dus jammer genoeg kan ik je geen andere oplossing bieden.

Groetjes Wilma

Johnpon

Bericht door Johnpon » za 07.12.2019 09:36

Johan
Misschien heb je hier wat aan.
https://www.natuurdietisten.nl/kennisce ... eloosheid/

Eschscholtzia californica en Corydalis cava.
caseïne concentraat. Capsules met 150 mg caseïne hydrolysaat die 3,6 mg van het decapeptide
Tilia Tomentosa (zilverlinde).

Johnpon

Bericht door Johnpon » za 07.12.2019 11:57

Wilma
Ik weet niet welk slaap middel je gebruikt, maar een verergering 's morgens kan ook aan het slaapmiddel liggen.

Wilma

Bericht door Wilma » za 07.12.2019 14:05

Johnpon

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben.
Ik slik Dormonoct 2 mg.
Graag je reactie.
Wilma

Johnpon

Bericht door Johnpon » za 07.12.2019 14:36

Loprazolam is wel ototoxic, maar niet een van de ergste. Net als andere benzo's is tinnitus hierdoor minder goed om onder controle te brengen. Het is van de persoon zelf afhankelijk hoe deze er op reageert. Dus zo iets moet je zelf uit zoeken.
Het kan een groot verschil maken welke slaap middel je gebruikt. Je hebt hierin echter maar weinig keus, dit middel of zopiclon, themazepam. Zeker geen Zolpidem, want dat is de ergste. Anderzijds kiezen voor Remeron of quetiapine in lage dosis. Het beste is natuurlijk slapen zonder medicatie, maar dat is erg moeilijk.

Wilma

Bericht door Wilma » zo 08.12.2019 08:24

Johnpon

Bedankt voor je advies , volgens mij weet je veel over hoe het lichaam reageert op bepaalde stoffen, ga er zeker mee aan de slag om een ander merk uit te proberen.

Gr.Wilma.

Plaats reactie