Relatief nieuwe behandeling bimodal stimulation 'Lenire' / Neuromod

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Jan64

Relatief nieuwe behandeling bimodal stimulation 'Lenire' / Neuromod

Bericht door Jan64 » zo 05.01.2020 16:14

Beste mensen,

Er is een nieuwe veel belovende behandeling. Zie: https://www.lenire.com/

Heb me op de wachtlijst laten zetten.

Zie voor meer info: https://www.tinnitustalk.com/threads/le ... mod.34566/

en https://www.reddit.com/r/tinnitusresear ... lation_by/

De behandeling is wetenschappelijk gefundeerd, er wordt gewerkt aan een artikel maar dat is nog niet gepubliceerd.
Twee derde van de proefpersonen ervoer een significante verbetering van de tinnitus. Zie: https://www.lenire.com/is-lenire-for-me

Wordt inmiddels ook aangeboden in Hannover.

Wie heeft hier al ervaringen mee?

Hartelijke groet,
Jan

Robert84

Re: Relatief nieuwe behandeling bimodal stimulation 'Lenire' / Neuromod

Bericht door Robert84 » ma 06.01.2020 10:33

Bedankt Jan,

Ik zou het ook wel willen proberen. Laat je weten als je er ervaring mee hebt opgedaan?

aico

Bericht door aico » do 09.01.2020 13:46

Ik ga 30 januari naar Dublin.

Ana Lyti

Bericht door Ana Lyti » wo 05.02.2020 09:47

Goedemorgen Jan en andere lezers,

Is dit gelijk aan de neuromodulatie waarmee Beterhoren in oktober 2019 is gestopt (vanwege te bewerkelijk)? Of weet jij of er wezenlijke verschillen zijn?

Mvgr
Ana Lyti

Pieternel

Bericht door Pieternel » di 26.05.2020 17:43

Heeft iemand ervaring met Lenire. Ik heb contact met Dublin en Hannover.
Gezien de corona crises wordt de start van de behandeling nu digitaal aangeboden, dit kost nu E 125,00 . Hierna wordt beoordeelt of het nuttig is.
Ik ben enorm benieuwd naar ervaringen?

udo j

Bericht door udo j » zo 31.05.2020 22:48

Helaas geen reactie te lezen van Aico dus geen idee. Misschien binnenkort van jou een review of het de moeite waard is. succes!

Pieternel

Bericht door Pieternel » ma 29.06.2020 23:17

ik sta op de wachtlijst in Ierland en ik werd een aantal weken geleden gebeld dat de intake ook met een video call kon gebeuren.
Maar ik had mij ook aangemeld in Hannover, en daar ben ik vorige week geweest voor een intake.

Dit was een teleurstellende ervaring. Ik was de dag voor mijn afspraak al naar Hannover gereisd zodat ik op tijd zou zijn.
Ik had vooraf de kosten opgevraagd en de eerste en tweede evaluatie zou ieder E 250,00 kosten. De totale kosten zouden zijn : (uit een email) The costs for the treatment with Lenire are composed as follows:
1.900 € for the Lenire system

350 € for the adaptation and introduction to the system and its use

250 € each for the first and second follow-up examination

Ik heb totaal 5 1/2 uur moeten wachten voor een gehoortest en een foto. Ook heb ik een professor gezien die mij niets nieuws kon vertellen.

Na deze afspraak/examination zou ik een afspraak hebben met dhr. Frank die lenire zou uitleggen en geschikt zou maken voor mij op basis van de examination.

Na 5 1/2 uur in het ziekenhuis met voornamelijk wachten te hebben door gebracht moest ik ipv E 250,00 bijna E 800,00 contant betalen. Toen ik vertelde dat ik vlg.afspraak E250,00 contant bij mij had, werd de desbetreffende dame erg boos.

Uiteindelijk ben ik weggegaan met E250,00 achter te laten. De afspraak met de Heer Frank kon niet doorgaan want hij was onvindbaar. Waarschijnlijk al naar huis!

Uiteindelijk ben ik terug naar Nederland gereden.
's avonds nadat ik thuis was gekomen heb ik nog een email gestuurd naar de heer Frank met mijn (teleurstellende) ervaringen.
Daarop kreeg ik een reactie dat als ik niet de bijna E 800,00 zou betalen hij niets meer kon en wilde doen voor mij.
Vervolgens heb ik hier weer een reactie opgeschreven en daar heb ik nog geen antwoord op ontvangen.
Mijn indruk in Hannover is dat zij u nog geen of heel weinig ervaring hebben met Lenire en dat ik een van de eerste "klanten" ben geweest.

Ik weet nog niet of ik hier mee door moet gaan. Misschien dat ik overstap naar Ierland.
Maar zodra er nieuws zal ik dit hier laten weten

Naad
Contacteer:

Bericht door Naad » do 16.07.2020 20:00

Geld is kennelijk belangrijker dan helpen en genezen. Trek je conclusie.
Goed dat je het verhaal verteld hebt.

Plaats reactie