Sinds kind al eenzijdig doof.... vraag ervaringen BCD

Schrijf hier iets over jezelf

Moderator: Forummoderator

Hathor
Beginner
Beginner

Sinds kind al eenzijdig doof.... vraag ervaringen BCD

Bericht door Hathor » do 17.06.2021 13:27

Hallo, Ik ben Hathor 53 jaar oud en sinds ik klein was wist ik dat ik aan een kant rechts doof (of lig zo goed als doof) was. Ik wist het wel maar ineens was het 'paniek'. Met een jaar of 11 (1978) is bij mij getest in Audiologisch centrum Rotterdam hoe het ervoor stond. Ik kan me de test alleen als heel vervelend herinneren en dat er geconstateerd werd ja je bent zo goed als doof aan die kant, maar onduidelijk was waardoor en er kon niks aan gedaan worden...
Dat was het dan.
Enkele jaren terug ben ik opnieuw getest en vorige jaar ook weer maar nu met de opmerking dat er hoortoestellen zijn die geluid naar de andere kant brengen (crosstoestel) en de mogelijkheid van een BCD. Het testen verliep prima, Ik heb 2 maanden een cross gebruikt. Er zat wel verbetering in maar het blijft een beetje lastig omdat mijn andere oor goed (voor zover dat goed is bij 53 jaar). Makkelijk was telefoneren via het apparaat maar ja om daar nu iets voor aan te schaffen. Natuurlijk was de tijd ook niet handig... bij het in gang zetten van de procedure was er nog geen Corona maar tegen de tijd dat ik aan het testen was, had ik geen bijeenkomsten in groepen meer.
De test met de BCD (op een band) leverde wat natuurlijker geluid op. Echter de ingreep leek me nog behoorlijk en nog steeds kon ik ook weinig testen met groepen. Ik zag wel wat meer in de BCD maar nu nog niet.

Inmiddels gaan allerlei zaken weer opstarten en zou ik graag in contact komen met mensen die een BCD hebben en horen wat de ervaringen zijn. Vandaag toevallig ook een webinar geluisterd van Oticon Medical over de Ponto 4. Ook daar hoor ik graag de ervaringen van...

Plaats reactie

Terug naar “Stel je zelf voor "volwassenen"”