EMDR behandeling bij tinnitus

In dit forum mogen zorgverleners en commerciële instellingen hun therapieën aanbieden.
Overleg met de moderator vóór het plaatsen is verplicht.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
AVeenstra

EMDR behandeling bij tinnitus

Bericht door AVeenstra » wo 03.08.2016 11:48

Graag zou ik de mogelijkheid van EMDR behandeling bij tinnitusklachten onder de aandacht willen brengen. EMDR is de afkorting van Eye Movement Desensitization and Reprocessing. Het is een therapie die ontwikkeld is voor mensen die last blijven houden van de gevolgen van ervaringen die in het hier-en-nu nog steeds invloed hebben. We spreken dan van traumagerelateerde klachten (soms is er zelfs sprake van PTSS). EMDR kan ook bij tinnitusklachten een positief effect hebben. Dit is het geval als de EMDR is ontstaan in combinatie met een traumatische ervaring (bijvoorbeeld een harde knal of alarm). Maar ook als tinnitusklachten bepaalde nare gevoelens met zich meebrengen kan een EMDR behandeling meer rust geven en nare gevoelens doen verminderen of verdwijnen.

Zelf ben ik therapeut en heb een eigen praktijk in de provincie Groningen, ik bied oa ook EMDR behandeling bij tinnitusklachten. Mocht u geïnteresseerd zijn, kijk dan op mijn website http://www.praktijkvoorpsychischeklachten.nl.

Met vriendelijke groeten,

Anna Veenstra

Frits

Re: EMDR behandeling bij tinnitus

Bericht door Frits » wo 03.08.2016 20:36

Ik heb ervaring met EMDR behandeling.
Het heeft niet geholpen. Helaas.
Hartelijke groet,

Frits

AVeenstra

Re: EMDR behandeling bij tinnitus

Bericht door AVeenstra » do 04.08.2016 08:41

Dag Frits,

Wat jammer om te horen! Het klopt inderdaad dat EMDR niet bij iedereen even effectief is, toch hebben veel mensen er wel baat bij. Ik ben nu wel erg benieuwd hoe de EMDR is toegepast en of daar nog mogelijkheden zouden liggen. Mocht je dit willen delen, dan mag je me een privé bericht sturen via mijn website.
Evt zou ik dan nog met je mee kunnen denken.

Met vriendelijke groeten,

Anna Veenstra

Plaats reactie