covid 19 (corona) en tinnitus

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Johnpon

covid 19 (corona) en tinnitus

Bericht door Johnpon » di 06.04.2021 13:06

Hoi, ik lees hier en daar over covid 19 infectie en vaccinatie, dat tinnitus deed ontstaan of verergerde.
Ik vindt het belangrijk om hier aandacht aan te besteden. Hoe ervaart men dit op het forum.

Moet je nu wel laten vaccineren en met welk vaccin of juist niet?
Als men toch al weinig contact heeft met anderen is de kans klein om corona te krijgen en ik heb gelezen dat die bescherming van het vaccin slechts 3 maanden of iets meer is, doch wel beperkt. Dus is het wel de moeite waard?

En wat is de ervaring van mensen hier op het forum die zijn gevaccineerd?

Jan64

Re: covid 19 (corona) en tinnitus

Bericht door Jan64 » wo 28.04.2021 17:58

Hoi Johnpon,

Dat de tinnitus kan beginnen of verergeren agv één van de coronavaccins is inderdaad een groot probleem.

Kijk maar eens op tinnitustalk.com. Daar is uitgebreide discussie gaande. Ook zijn er een aantal facebook groepen waar het verergeren van de tinnitus na een vaccintoediening wordt besproken. Het lijken vooral de vaccins van Moderna en Pfizer te zijn die tinnitus kunnen veroorzaken of verergeren. AstraZeneca lijkt iets minder maar daarvan zijn ook minder vaccins toegediend. Er is nog geen consensus over welk vaccin het best is als je tinnitus hebt.

Zelf heb ik een voorkeur voor een simpel vaccin, althans een vaccin dat lijkt op de vaccins die ik ooit heb gekregen. Omdat ik daar geen bijwerkingen van heb ondervonden. Dus geen mRNA-vaccin. Het vaccin van Novavax is een dergelijk eenvoudig vaccin. Maar dat wordt voorlopig niet in Nederland aangeboden.

Ik ben ook benieuwd naar ervaringen hier op het forum. Wie heeft al een vaccin ontvangen (geef aan welk) en hoe reageerde de tinnitus daarop? En was het tijdelijk of permanent?

Johnpon

Re: covid 19 (corona) en tinnitus

Bericht door Johnpon » do 29.04.2021 11:20

ik heb het vaccin van AstraZeneca geweigerd vanwege de mogelijke ototoxiciteit en omdat ik middelen gebruik die op de hersenen werken.
Men had hier begrip voor. Het advies was toen om dan te wachten op een vaccin dat wel betrouwbaar is.
Later zou men dan mogelijk kunnen kiezen werd er gezegd.

Plaats reactie