Tinnitus en kaak - hoe verder?

Mededelingen over Tinnitus die niet bij bovenstaande onderwerpen passen.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
manualjupiter

Tinnitus en kaak - hoe verder?

Bericht door manualjupiter » do 29.04.2021 15:04

Ik heb al 15+ jaar last van tinnitus maar weet er goed mee om te gaan. Laatste tijd ervaar ik veel stress en is ook de piep harder gegaan. Je zou zeggen dat er een verband is.

Ook ben ik sinds kort aan het knarsen en is er sowieso veel spanning in mijn kaak. Heel soms lukt het om iets te knakken en dat werkt als een enorme opluchting.

Maar wat ik nog veel vreemder vind en wat al sinds het begin is:

Als ik de kaak in druk dan wordt de piep harder. Je zou dan toch haast zeggen dat er een causaal verband is tussen de spanningen daar en de tinnitus? Hoe kan ik verder onderzoeken (misschien een ostheopaat interessant?) en zijn er wellicht vergelijkbare situaties, die meer info hebben?

Ben benieuwd!

Johnpon

Re: Tinnitus en kaak - hoe verder?

Bericht door Johnpon » vr 30.04.2021 11:20

Elke druk op het hoofd kan resulteren in een tijdelijke toename van tinnitus welke vaak verdwijnt als je deze druk opheft.
Dat heb ik met de kaken op elkaar en als ik boven om mijn hoofd druk of de kin etc.
Het is mogelijk het gevolg van een toegenomen druk ik het gehoor systeem.
Mocht de schedel geen normale vorm hebben (bijv na val of stoot) kan dit ook optreden en dat is soms op te heffen door een correctie daarvan.

manualjupiter

Bericht door manualjupiter » vr 30.04.2021 15:52

Interessant inzicht, dankjewel! Is dit iets waarmee je naar een KNO arts gaat? Ik heb geen idee of dit bij mij het geval is :)

Johnpon

Bericht door Johnpon » za 01.05.2021 11:46

Het is nooit verkeerd om naar een goede KNO arts te gaan als je tinnitus klachten hebt.
Een goede KNO arts is iemand die een bezoekje en onderzoekje nooit afwijst.

Plaats reactie