Brai3n

Hier kunnen officiële berichten over nieuwe behandelingen en/of evaluaties en onderzoeken geplaatst worden.

Moderators: moderator, forumadmin

Doerak

Re: Brai3n

Bericht door Doerak » wo 03.03.2021 13:44

Ik ben bij Brai3n geweest en ik vond het niks. Ik had van te voren aangegeven dat ik geen gehooronderzoek wilde, maar bij aankomst was daar verwarring over. Vervolgens naar een KNO arts, de man kijkt mij amper aan, veel onderbrekingen want er was iets belangrijker, dus de man gaat en komt weer terug, en gaat weer en komt weer terug .. waar waren we ..
Terug naar de wachtruimte veel heen en weer geloop, druk gedoe geen idee waarvoor, dan zelf aan de beurt. Ik heb eerder een behandeling in het UZA gehad dus ik doe mijn verhaal dat ik daar lang hoofdpijn aan overhield .. jaja de man gaat ook weer weg, komt weer terug, wordt weer onderbroken, nu de telefoon .. dat duurt en dat duurt. Dan toch maar een behandeling want ja, er was in het UZA wel resultaat. Ook een Qecg, dan nog een beetje babbelen, dan man adviseert 20 behandelingen in 2 weken en kan ook een hotel regelen. Sta 370 euro lichter weer buiten en dan heb ik nog geen gehooronderzoek gehad. Weer 2 weken hoofdpijn met een minimum aan resultaat en dat resultaat is ook weer verdwenen. De hoofdpijn bleef aanzienlijk langer. Daarna nog een gesprek gehad per zoom van 15 minuten over de uitslag Qecg en dat kostte nog eens 50 euro. Om die uitslag per mail te krijgen moet je nog wel even zelf om vragen. De man zegt nog een andere behandeling te weten (met hotel) wordt zelfs een beetje opdringerig maar hier haak ik af ...
Brai3n heeft een mooi verhaal op de website, dr. de Ridder kan het goed brengen maar dit lijkt toch meer over geld te gaan. Je tekent natuurlijk wel voor vooraf voor geen garantie en geen aansprakelijkheid.
Laatst gewijzigd door Doerak op do 11.03.2021 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Johnpon

Bericht door Johnpon » vr 05.03.2021 09:25

Jammer dat het zo is gelopen en vervelend dat het niets opleverde en ondanks dit ook nog geld heeft gekost.
Er lopen nog onderzoeken naar oplossingen, maar door corona staat bijna alles een beetje stil.
Ik hoop dat er wel iets komt dat tinnitus patiënten kan helpen. Dit was in ieder geval geen oplossing.

176

Bericht door 176 » wo 07.04.2021 19:05

Even een update na de eerste paar behandelingen bij Brai3n in Gent.
Nadat er een eeg gemaakt is werd er besloten om een combinatie te doen van zgn TES en TDCS. Ik heb 2x per week deze behandeling ondergaan. In totaal 4x maar omdat er eigenlijk niets veranderde al snel besloten om te starten met HDTES, dat schijnt dan weer meer te doen met het deel van je brein wat "ermee om moet leren gaan". Het zou positief kunnen werken bij depressie. (Die duidelijk op de eeg waarneembaar was). Afwachten en maar hopen(misschien tegen beter weten in maar ja...) prompt had ik na de 4e keer een paar best aardige dagen.
Ik ben het wel met anderen eens dat het allemaal snel gaat, snelle afspraak, snelle consulten, en inderdaad alles moet betaald worden.
Ik werd al wel voorbereid op nog meer behandelmethodes zoals TMS, als dit niks wordt. Zeker 3 weken lang iedere dag 2 sessies a 80 euro. 160 per dag, ga er maar aanstaan. Geen probleem als het een significante verbetering gaat geven maar garanties geven ze ook daar niet.

Heeft iemand ervaring met TMS in het algemeen en valt dat in Nederland in de zorgverzekering?

Nu de aankomende weken weer 2x per week daarheen en eind van de maand een consult met Dr de Ridder, ik ben heel benieuwd.
Ik hoop zooo dat het beter wordt :(
gr Michel

176

Bericht door 176 » za 08.05.2021 15:37

We zijn weer een aantal weken verder en ik volg nu de HD tes en tdcs in cobinatie bij Brai3n Na een paar keer a 2x per week nu echt verbetering. Mijn stress van de tinnitus is zoveel minder geworden dat ik me maar zo weer mezelf ga voelen. ook een consult gehad bij Prof de Ridder en hij heeft me clonazepam en deaxnit voorgeschreven. Ik moet nu afbouwen van de citalopram en de myrtazapine die ik hier van de psychiater krijg (maar zien hoe ik haar dat uitleg binnenkort) Maar het belangrijkste is dat ik me de afgelopen 2 jaar nog niet goed heb gevoeld. Nu maar hopen dat het doorzet. Ook ik was in het begin erg sceptisch maar wel zo in paniek dat het leven geen zin meet had maar ik merk echt dat ik aan het veranderen ben. Misschien ligt het ook wel gewoon aan mezelf of de CGT die ik gevolgd heb maar de sprong is echt gekomen na een keer of 8 in Gent geweest te zijn. Het is een dure grap maar als ik door herstel heb ik het er driedubbeldwars voor over. ik denk nu zo'n 1000 euro ex reiskosten.
Ik hoop dat mijn verhaal op de juiste plek terechtkomt zodat meerdere tinnituslijders het kunnen lezen.
Ik hou jullie op de hoogte over vervolg

groeten Michel

briba

Bericht door briba » za 08.05.2021 18:54

Ben je al begonnen aan clonazepam plus deanxit, zou dat ook een oorzaak van de verlichting kunnen zijn?

udo j

Bericht door udo j » wo 12.05.2021 22:13

Rivotril en deanxit gaf bij mij een enorme verlichting. De deanxit werkte voor mij na een half jaar niet meer maar rivotril gebruik ik nog steeds. Voornamelijk om wat beter te slapen. Nu zeker al 12 jaar.

Ik gebruik overigens een kwart clonazepam ipv van 1 mg.

176

Bericht door 176 » ma 17.05.2021 09:55

Hoi Udo, ja ik ben nu een week of 3 aan de nieuwe medicatie begonnen en aan het afbouwen met de huidige. Het gaat tot nu toe nog steeds erg goed. Ik word wel vroeg wakker maar heb vaker zin in de dag. Hierdoor ook de luidheid van de T een stuk minder. Ik ga nog zeker door met de therapieen tot begin augustus. En als we dan kunnen stabiliseren spring ik een gat in de lucht. Vindt het wel eng om toe te geven dat het beter gaat, maar het is echt zo
Groeten

176

Bericht door 176 » wo 14.07.2021 08:52

Hallo, alweer een paar weken verder en het is, denk ik, nu zo'n 10 a 15 procent minder dan de vorige keer maar nog veel beter dan een jaar of zelfs een half jaar geleden. Kan echt wel weer genieten van dingen en de meeste spanning is weg. Tuurlijk, de piep blijft maar doet me over het algemeen minder. Ik ga nu 1x per 2 weken naar Gent ipv 2x per week zoals in het begin. Slik nog Deanxit en Rivotril (clonazepam 1mg) en maar eens kijken hoe dat gaat. Tot eind augustus en dan weer een afsrpaak me Dr de Ridder.
Het is dus eigenlijk zo dat de gemoedsrust beter is en daardoor ervaar je tinnitus als minder erg.
Heb inmiddels wel een wga uitkering voor 2 jaar. Want zo goed dat ik weer volle bak kan werken is het dan ook weer niet maar misschien komt dat nog met de tijd.

Plaats reactie