Tonic tensor tympani syndrome

Alle informatie over TRT volgens Jastreboff en Hazell.

Moderators: moderator, forumadmin, Werkgroep OBB

Alex2

Re: Tonic tensor tympani syndrome

Bericht door Alex2 » za 13.03.2021 17:11

Alex2

Bericht door Alex2 » za 13.03.2021 17:13

Het leggen van het vliesje is even gevoelig maar gaat zeer snel. Geef het een aantal dagen de tijd. (al werkt het bij sommigen naar het schijnt meteen, maar bij mij was dat pas na drie dagen). Bij hervallen of nieuw incident kan er zeer vlot een nieuw vliesje gelegd worden.
Zoals de meesten hier weten op dit forum wordt ttts veroorzaakt door een klein spiertje, de tensor tympani. Het vervelende is dat ze fysiek niet aan dat spiertje kunnen. Ontspanning via tegendruk op de trommelvlies is momenteel het enige wat ze fysiek kunnen doen.

Fishy

Bericht door Fishy » zo 28.03.2021 17:29

Alex2 schreef:
za 13.03.2021 17:13
Het leggen van het vliesje is even gevoelig maar gaat zeer snel. Geef het een aantal dagen de tijd. (al werkt het bij sommigen naar het schijnt meteen, maar bij mij was dat pas na drie dagen). Bij hervallen of nieuw incident kan er zeer vlot een nieuw vliesje gelegd worden.
Zoals de meesten hier weten op dit forum wordt ttts veroorzaakt door een klein spiertje, de tensor tympani. Het vervelende is dat ze fysiek niet aan dat spiertje kunnen. Ontspanning via tegendruk op de trommelvlies is momenteel het enige wat ze fysiek kunnen doen.
Jou heeft het dus geholpen? Ik lees heel weinig ervaringen met deze behandeling...

Alex2

Bericht door Alex2 » wo 31.03.2021 15:13

Het heeft me inderdaad geholpen. Combinatie met TRT en white noise geluidsverrijking was tegelijk noodzakelijk

Plaats reactie