Tinnitus en Diabetes

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Sjoerdtje
Contacteer:

Tinnitus en Diabetes

Bericht door Sjoerdtje » ma 16.02.2009 10:46

Hallo lieve mensen met tinnitus,
Een aantal jaren geleden is bij mij Diabetes 2 geconstateerd.
Ik wijd dit aan stress (heftige tinnitus sinds ruim 7 jaar) want ik ben juist iemand die gezond leeft, (allang) niet (meer) rookt of drinkt. Ik ben vegetarier, eet voornml biologisch en ben niet dik en nooit een zoetekauw geweest. Ik ben dus bepaald niet het prototype van de 'diabeteslijder'die in de medische wereld geschetst wordt. Oorzaak onbekend dus, net als mijn toenemnde slechthorendheid (ontstaan sinds mijn 40ste en toenemende tinnitus, welke mij regelmatig tot wanhoop drijft. Ik heb geen gehoorschade opgelopen, het zit niet in de familie, heb ook nooit oorproblemen gehad.

Nu slik ik al ruim 4 jaar Metformine om de suiker laag te houden want die bleek na vele klachten veel te hoog, boven de 20!!
Ondanks de medicijnen bleek mijn suikerspiegel deze maand ineens weer gestegen naar de 20! En de tinnitus was tegelijkertijd ook weer ondraaglijk geworden. Niet normaal om een sirene in je hoofd te hebben, dag in dag uit.

Afijn, nu moet ik de dubbele dosis metformine slikken, 4 tabletten van 500 PCH per dag.Terwijl ik altijd het gevoel heb gehad dat dit medicijn de tinnitus verergert.
Maar wat moet je dan? Er staat geen oorsuizen als evt. bijwerkingin de bijsluiter.

Ik was eigenlijk van plan aan jullie te vragen wie ervaring heeft met diabetes en tinnitus? Mijn KNO-arts (mevr. Haaksma) van het UMCG is het opgevallen dat een groot percentage mensen met tinnitus ook diabetes 2 heeft. Ik vertelde dat onlangs aan de huisarts (die zelf ook een lichte mate van oorsuizen heeft!). Wat krijg je dan als antwoord dat er ook veel mensen zijn die met diabetes geen oorsuizen hebbenof andersom. Tja, daar kan ik ook niets mee.

Dus nogmaals, wie heeft ook ervaring met tinnitus in combinatie met Diabetes?

groet Sjoerdtje
Stilte is niet de afwezigheid van geluid.
Stilte is je niet laten afleiden door lawaai!

romagnolo
Contacteer:

Re: Tinnitus en Diabetes

Bericht door romagnolo » wo 06.01.2021 06:31

Ike ..ik ook dus nu dat is de bewijs dat metformine mijn tinnitus versterkt
ik word stapel
gek van , ik doe de hele dag niest , ik ben heel moe de tinnitus zuig all mijn energie, ik slaap all 48 huur niet en dat gebeurd vaak ,
de vrekeling van de apotheek Benu veranderen mijn medecijn de hele tijd om goed koop b merk generieke me geven met vervuild stof
en heb een ander merk metformine die mijn tinnitus nog erger maken
ik schat 70 décibel geluid in mijn hoofd nu 6h30 ik kan steeds niet slapen 8 )
grt
Antonino

Plaats reactie