Ervaring met tandarts - gnatholoog

Uw ervaringen met de medische wereld in de breedste zin. KNO-artsen, huisartsen, ARBO-artsen, doorverwijzingen enz.

Moderators: moderator, forumadmin

Plaats reactie
Johan

Ervaring met tandarts - gnatholoog

Bericht door Johan » do 28.07.2005 17:26

Hallo lotgenoten,

Hieronder even een klein verslagje.

Ik ben 27 juli bij het UMC-Utrecht geweest. Dit ivm kaak- gewrichtsklachten. Ook wel CMD-klachten genoemd. (Cranio Mandibulaire Disfunctiesydroom)
Ik heb een uitgebreid onderzoek gehad bij dr Steenks en dr Lacour tandarts - gnatoloog.. Ik moet zeggen dat ik dat ik daar zeer goed ben ontvangen en behandeld.
Ze nemen uitgebreid de tijd voor je, je kan alle vragen kwijt, denken met je mee. Het uiteindelijke onderzoek heeft niets negatiefs opgeleverd.
Ik was bang voor slijtage van het kaakgewricht. Volgens hen had mijn kaakgewricht geen invloed op het oorsuizen.
Kaakfoto vertoonde geen bijzonderheden. Het gehele onderzoek duurde bijna twee uur.

Problemen met kaakgwricht en tanden en kiezen kunnen invloed hebben op het oorsuizen. Ik ben erna toe gegaan op advies van mijn manueel therapeut.
Wat mij betreft kan ik nu dit hoofdstuk afsluiten.

Nogmaals die manier hoe ze je geruststellen en met je omgaan vond ik bijzonder. Ik denk dat je dat niet veel tegenkomt in menig ziekenhuis
tegenwoordig. Waar de factor tijd geld kost. Ik heb ook slechts drie weken hoeven te wachten.
Voor wie meer wel weten kijk op Google : dr Steensk - CMD-klachten.

Groeten,

Johan

Minke

tandarts

Bericht door Minke » do 28.07.2005 19:55

Hallo Johan

Ik ben ook bij het UMC Utrecht geweest ,ik kan niet liggen omdat ik ménière heb en de gewone tandartsen wilden mij niet behandelen.

Ook ik ben daar bijzonder goed opgevangen, en heb nu eindelijk na 15 jaar weer een tandarts.
Liefs Minke
Er gaat geen dag voorbij dat ik niets hoor

Johan

Bericht door Johan » zo 09.07.2006 20:46

Dag Minke,

Ik ben op zoek naar een andere tandarts. Ik heb weinig vertrouwen meer in mijn eigen tandarts. (hoge werkdruk, weinig tijd, veel patienten)
Ik heb begrepen dat jij een goede hebt gevonden in het UMC.
Iemand die gewoon rekening houdt met je klachten. En de tijd er voor neemt. Wie kan jij mee aanbevelen in het UMC?

Groeten,

Johan

Minke

Bericht door Minke » zo 09.07.2006 21:52

Hallo Johan

Ik heb inderdaad een bijzonder goede en fijne tandarts gevonden in het UMC.

Hij werkt op de tandartsen afdeling voor bijzondere gevallen, ik zit gewoon rechtop en hij doet gewoon zijn werk, en houd rekening met je.

Ik ben niet bang voor de tandarts maar kan zeker niet liggen, ben er echt heel erg blij mee.

Hij heet Hr. Mel.

Succes

Liefs Minke
Er gaat geen dag voorbij dat ik niets hoor

Plaats reactie